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2010/06/16 20:57
STALKERC CoPの最新版のSigerousMODが出ていた。Ver1.6。

以下、GSCフォーラムから英訳文の転載。
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Sigerous Mod (SGM) v 1.6 Final Version
For CoP 1.6.0.0, 1.6.0.1, 1.6.0.2

• Now, even if you sleep all night, monsters will be spawned (only if the option "Spawn more mutants" is turned on). Also, there are no problems any more with adding interest to deposit, all bankers will do it.

• "Tame mutants" feature is improved significantly:
- Mutants follow you and, if it's necessary, protect you.
- If you repeatedly shoot at mutant, it gets mad, and may attack you.
- Mutants are marked on the map. Mark will disappear, if you irritate mutant too much.
- Friendly to you NPCs will not shoot at your tame mutants.
- Tame mutants will not attack other tame mutants.
- Ability to tame many different kinds of mutants and keep control over them simultaneously.
- Ability to tame chimera.
- Mutant will not attack another identical mutant, even if it's not tame (this bug 100% can not be corrected).

• If suddenly the game crashes while you are attempting to remove or replace the current armored suit, use the "magic button". Being in the game, press ESC-key, and the main menu will appear, then press T-key. You will see a window with the question "Удалить текущий бронекостюм?" - "Do you wanna remove the current armored suit?". Reply "yes", and the problematic object will disappear. There will not be crashes any more, and you can place any armored suit in the slot. Have not found another solution so far.

• Rewritten relations of the bodyguards. Now they will react to any enemy, including the tame mutants correctly.

• Rewritten behaviors: xr_move, xr_bodyguard, mob_move.

• Added "Mercenary Exoskeleton" suit. You can buy it from the mercenary dealer.

• A huge number of other corrections.

Attention! The Mod is completely incompatible with other global modifications.

Before installing completely remove the gamedata folder from the game directory.

SigerousMOD v1.6ダウンロード
http://narod.ru/disk/21887039000/SGM_COP_v1.6.zip.html
http://depositfiles.com/files/wjlmpykpx
http://ifolder.ru/18177226

SigerousMOD v1.5 → V1.6のアップデート版
http://narod.ru/disk/21885820000/SGM_COP_Update_v1.6.zip.html
http://depositfiles.com/files/phnix0kd3

公式
http://sgm-mod.ru/
http://sgm-mod.ru/forum/2-419-1
-------------------------------------------------------

大体バグ修正&ミュータントを飼い慣らせる部分の調整やら何やら。
飼い慣らしたミュータントを撃ち過ぎると敵対するとか、MAP上に表示されるようになるとか、
友好的なNPCが飼い慣らしたミュータントには発砲しないようになるとか、
複数の種類のミュータントを飼い慣らせるようになるとか。

後は、mobキャラやボディーガードとかのスクリプトの書き換え、
防具にMercenary Exoskeletonっていうのが1種類だけ追加かな。

ダウンロードしてテキスト関係を見てみたけど、タスクが1つ追加されている感じ。
後はそう大幅には変わってないから、1.5の日本語ファイルで十分遊べると思う。
差分を抜き出して日本語訳するのもそんなに時間かからなそうだわ。

とりあえず空いた時間にちょっとやってみる予定。
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コメント

自分も先ほどwikiを見に行って気づいたばかりでした。とりあえずはv1.5で遊びながらBraz MODや日本語化MODの対応を楽しみに待っていようと思います。www
それにしてもSigerousMODのバージョンアップは早すぎて新しいバージョンを入れて遊んでいたらすぐに新しいのが出てきて入れ直しという事態になってしまって、プレイヤーとしてはうれしい悲鳴ですね。(^_^)

こんにちは。
v1.6はバグ修正とかに注力しているようですね。そんなに大幅な変更は無いかも。
v1.6で新規追加された部分のテキストの翻訳は終わったので、もうちょい翻訳が進んだら、途中ですが日本語化ファイルをまたアップしようかなって思っています。

Sigerousは更新早いですよねー。こういう更新の勢いの良いMODを追っていると、何度もやり直す羽目になって大変だけど、嬉しいです俺も。
オーバーホールMODをインストール。

最初っからスタート。

MODのバージョンが上がる

新機能を試してみたくて我慢できなくてインストール

また初めからスタート

MODのバージョンが上がる・・・・

って感じでいつまで経っても先に進めません。
Fallout3の時と同じようなことがSTALKERでも・・・

こんばんは、
そうですよね(^^)
自分もFallout3やOblivionをやっているので大型のModの更新があるとついついその都度Modの
インストールを行いはじめからというパターンになってしまって全然進まないのがほとんどです(^^;)

こんにちは
やっぱりFallout3とSTALKERを遊ぶプレイヤーは被るんですね。
そういう人はオープンワールドなFPSとか好きなのかな?

MODのアップデートとか頻繁なゲームをずっとやっていると、MOD同士のコンフリクトをマージしたりして直して、エラーを起こさずにゲームが起動できる状態までもってって満足しちゃったりしてます。
変な遊び方ですよね(笑

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